Výchova ke zdraví v 7. A


Odbouráváme bariéry mezi zdravými a lidmi s postižením

Každý rok ve výchově ke zdraví v sedmé třídě se zabýváme tématem zdraví, nemoci a postižení. O tom, jaké je to býti zdravým či nemocným, co nám prospívá, co nám škodí, vědí děti opravdu hodně, avšak vědomosti o tom, jaký je život s určitým druhem postižení, jim chybí. A právě toto téma bylo náplní naší hodiny. Sedmáci si vyzkoušeli, jaké je to nevidět. Vybrané dobrovolnice měly oči napevno zakryté šátkem a musely zdolávat běžné denní úkoly – dostat se na určité místo, zajít si pro vodu do hrníčku, nachystat si občerstvení, uklidit po sobě atd. Poté si všichni žáci znehybněním jedné ruky vyzkoušeli manipulovat s věcmi pouze jednou rukou. Další aktivita spočívala v luštění Braillova písma a vytvářením vzkazů v tomto písmu. Na závěr si vyzkoušeli několik jednoduchých znaků a ve znakovém jazyce si popřáli hezký víkend.

Hodina výchovy ke zdraví byla zajímavá a doufejme, že pro žáky přínosná. V průběhu každé aktivity jsme věděli, že je to jen „hra“ a jsme zdraví – buďme za to rádi.