Den Země


1. stupeň

V pátek 22. 4. proběhla na naší škole oslava Dne Země. Tento den si každý rok připomínáme v podobě různých akcí, které jsou zaměřené na podporu ochrany životního prostředí.

2. A

Den Země je určitě hlavně oslava zvířat a všech krás naší nádherné Země. Děkujeme jí za vše, co nám dává, a připomínáme si, jak se o ni můžeme ještě lépe starat. Proto děti z 2. A začaly tento krásný den lekcí o canisterapii. S pejskem si užily dvě hodiny (krmily, česaly, mazlily se, zdolávaly společně překážky) a potom vyrazily do přírody (městský park) na úžasnou akci města, kde plnily soutěže, kvízy a hry s tématikou globálního oteplování. Za svou snahu dostaly malou odměnu. Počasí přálo, a tak se oslava povedla na jedničku.

2. B

Druhé třídy si zpestřily dopolední program ukázkou canisterapie. Program byl zaměřen nejen na aktivity s pejskem, ale také na různé plnění úkolů formou her - třídění odpadu, puzzle, pexeso a nakonec i pracovní list, který měly děti vyplnit. Celý den se nám velice líbil. Byl plný zábavy, ale i poučení. Děkujeme paní Kočtářové a její fence Betynce za velice pěkné dopoledne. 

3. A a 3. B

Den jsme zahájili tím, že jsme si pověděli něco o historii Dne Země a důvody, proč jej slavit. Děti popřemýšlely o tom, jak ony samy mohou ke zlepšení životního prostředí přispět. Nápadů bylo opravdu mnoho. Poté jsme se vydali do frýdeckého lesa po naučné stezce, kde se děti dozvěděly, jaké funkce les plní, jaká zvířata tam žijí a spoustu dalších zajímavých informací. Nejvíce si děti užily hřiště na kraji lesa, kde se náramně vyřádily a vyběhaly.  

5. A a 5. B

Páťáci se na Den Země zamysleli nad vlivem člověka na naši planetu. To, že je potřeba se o ni starat, si žáci dobře uvědomují. Napsali pro náš domov vzkazy a u toho si zazpívali píseň „Chválím Tě, Země má“. Poté obě třídy vyrazily na procházku Frýdkem-Místkem kolem řeky Ostravice, kde na ně čekala šifrovací hra zaměřena na třídění odpadu. Jelikož nám počasí přálo, žáci si na čerstvém vzduchu zahráli i míčové hry a celé dopoledne si aktivně užili.