Den rodiny


2. A

DEN RODINY

Dne 17. a 18. 5. si žáci z 2. A připomněli mezinárodní DEN RODINY, který oslavujeme 15. května. Žáci se ráno sešli v ranním kruhu, ve kterém jsme si povídali o rodině. O tom, jak je důležitá a co vše pro nás naše rodina znamená. Na děti čekal velmi zajímavý program. V úvodu se museli rozdělit do skupinek (maminky, tatínci, synáčci a dcerunky).

V těchto skupinkách navštívili všechna centra.

Centra:

Matematika – Všichni máme rádi rodinné oslavy, ale na ty je potřeba se pořádně připravit, především je nutné zajít nakoupit. Naše třída se proměnila v supermarket. Po třídě byly rozmístěny obrázky s dobrotami, které nesmí na žádné oslavě chybět. Žáci v tomto centru měli za úkol vyhledat podle nákupního košíku ve třídě potraviny, zjistit jejich cenu a vypočítat nákup.

Prvouka – Strom rodiny, povídání a vypracování rodokmenu. Ovšem toto téma bylo pro děti citlivější, protože někteří už nemají mezi námi své prarodiče, ale i to bohužel k životu patří.

Ateliér – Zde žáci měli za úkol namalovat dům. V okně všech domů byly usměvavé rodinky.

Český jazyk – Žáci pracovali s testem. Všichni si přečetli básničku o rodině a následně odpovídali na otázky. Ovšem v českém jazyce čekalo na děti překvapení. Každý z nich měl nachystaný pracovní list s fotkou jejich rodiny. Úkolem žáků bylo napsat pár větiček o své rodině. Všechny práce se moc povedly.

Domácnost – Protože žáci z 2. A rádi pečou, domluvili jsme se, že něco rodičům upečeme. Paní učitelka připravila linecké těsto, které už však děti zvládly samy rozválet a postupně vykrajovat srdíčka. Každý tak domů přinesl něco na zub pro své nejbližší.

Jestliže si žáci chtěli dát od práce v centrech pauzu, mohli si zahrát rodinné Člověče, nezlob se s úkoly.

Ovšem největší zábava byla po vytvoření myšlenkové mapy na téma – MAMINKA, TATÍNEK, DCERUNKA, SYNÁČCI a pantomimicky předvádět činnosti, které naši nejbližší nejčastěji dělají.

Tyto dva dny byly pro celou 2 .A příjemné a především zábavné.

UŽ TEĎ SE TĚŠÍME NA DALŠÍ PROJEKT!