Kurz 1. pomoci


8. A

Pátek třináctého leckdo pověrčivý nemá právě rád, třída 8. A však tentokrát namísto do školních lavic zamířila do frýdecké nemocnice, což byla pro žáky jistě vítaná změna.

V nemocnici je uvítaly dvě milé sestřičky a žáci se dozvěděli, že náplní dne bude jednak kurz KPR a jednak krátká exkurze do nemocničních prostor.

KPR čili kardiopulmonální resuscitace je život zachraňující úkon, který si žáci osvojili teoreticky a posléze všichni prakticky nacvičovali. Mimo to se např. také dozvěděli, kdy a za jakých podmínek první pomoc poskytujeme, jak zastavíme krvácení v různých prostředích a při různé dostupnosti materiálů, kterak se zachovat, když přijdeme k člověku stiženému mrtvicí nebo infarktem myokardu, co je třeba udělat, má-li třeba někdo z rodiny diabetes a objeví se hypoglykémie, jak se máme chovat k člověku s epileptickým záchvatem, k člověku, který se dusí v důsledku vdechnutí jídla. Teorii střídala praxe, žáci si vše upevňovali pomocí hraných scének simulujících různé situace.

Na závěr se třída měla možnost seznámit s prostředím urgentního příjmu, bylo jim vysvětleno, jak zde probíhá triáž příchozích, prohlédli si interiér záchranářské sanitky a nakonec i oddělení následné péče, kde lidé pobývají několik měsíců, aby se v lepším případě zotavili a dostali zpět do života.

V 8. třídě by už žáci měli přemýšlet, co by v životě chtěli dělat. Povolání zdravotníka je velmi potřebné, záslužné, pomáhající, oceňované, ale i náročné na vědomosti a schopnost stále studovat.